De ce te ingrasi iarna (1)

Oamenii dau adesea vina pe sezonul sărbătorilor pentru creșterea în greutate iarnă și au un motiv întemeiat – mâncarea de sărbători este un vinovat perfect viabil.

Dar, conform mai multor studii, există mai mult în această problemă decât supraalimentarea la o petrecere de Crăciun. Cu lipsa luminii solare și mecanismele noastre de supraviețuire în joc, creșterea în greutate pare nu numai reală, ci și greu de evitat.

1. Metabolismul nostru este stimulat.

De ce te ingrasi iarna

Iarna, metabolismul nostru se îmbunătățește considerabil: corpul nostru încearcă să ardă mai multă energie pentru a-și stabiliza temperatura și a rămâne cald. Și asta înseamnă că avem nevoie de mai multă hrană pentru aceste taxe suplimentare de energie.

Desigur, simțim nevoia să mâncăm mai mult pentru a ajunge din urmă la noua noastră rată metabolică.

Soluție : Păstrați-vă pe voi și mediul dumneavoastră cald și confortabil pentru a minimiza resursele pe care corpul dumneavoastră le cheltuiește pentru a se încălzi, astfel încât să nu aveți nevoie de hrană suplimentară. Din fericire, nu este atât de greu în zilele noastre, în împrejurimile noastre există temperatură controlată.

2. Celulele noastre stochează mai multă grăsime.

De ce te ingrasi iarna (2)

Un studiu a arătat că celulele noastre adipoase reacţionează pozitiv la lumina soarelui. Celulele care sunt cele mai apropiate de piele, atunci când sunt expuse la soare, devin mai mici și astfel stochează mai puțină grăsime. Deci, pe de altă parte, lipsa luminii solare poate stimula capacitatea celulelor de a stoca grăsime, ceea ce ne face mai receptivi la creșterea în greutate.

Soluție : expuneți- vă cât mai mult la soare. Treziți-vă mai devreme, astfel încât să aveți șanse mai mari de a surprinde răsăritul și de a petrece mai mult timp în aer liber. Strângeți cât mai multă lumină solară în timpul zilei!

3. Ne pregătim pentru „hibernare”.

De ce te ingrasi iarna 1

Oamenii sunt mai asemănători cu urșii decât ne dăm seama: amândoi încercăm să dormim în lunile mai reci. Știința sugerează că, odată cu frig, instinctele noastre primitive se instalează și încercăm inconștient să ne aprovizionăm cu calorii, la fel ca urșii care se pregătesc pentru hibernare. Undeva în adâncul nostru încă trăiește teama de a nu putea găsi nutrienții necesari atunci când alimentele devin rare în timpul iernii.

Soluție : Relaxează-te. Nu poți face cu adevărat nimic în privința asta. Așadar, îmbrăcați-vă în pături cu serialele dvs. Netflix preferate și ciocolata caldă și imaginați-vă că ești un urs – singura diferență este că stai treaz jumătate din timp.

4. Încercăm să ne menținem energia prin mâncare.

De ce te ingrasi iarna 2

Frigul ar putea declanșa unele schimbări de comportament care încurajează depozitarea grăsimilor. Mai exact, mâncatul este o modalitate de a ne ridica temperatura corpului și, prin urmare, atunci când vine frigul, este posibil să întindem mâna după mâncare. Atunci când corpul nostru metabolizează ceva, generează căldură în mod natural, așa că ne dorim mai multă mâncare care să ne ajute să ne încălzim. De asemenea, avem tendința de a mânca mai multe alimente „confortante”, cum ar fi produse de patiserie fierbinți și dulciuri.

Soluție : Mănâncă alimente care durează mai mult să fie digerate – cum ar fi lucrurile care sunt bogate în grăsimi sănătoase , proteine și carbohidrați – deoarece acestea te vor menține cald mai mult timp. O mențiune specială o merită bananele , care sunt pline de vitamina B și magneziu, ajutându-ți glandele tiroide și suprarenale să-ți regleze temperatura corpului.

5. Ne este mai tot timpul somn.

De ce te ingrasi iarna 3

Lipsa luminii solare pe care o experimentăm atunci când zilele se scurtează iarna ne afectează hormonii. Glandele noastre pineale răspund la deficiența luminii solare producând mai multă melatonină , responsabilă pentru ciclul nostru somn-veghe. Prin urmare, avem tendința de a ne simți mai somnoroși, în timp ce nivelurile mai ridicate de melatonină ne pot crește apetitul. Practic, ne trezim mâncând mai mult și ne mișcăm mai puțin în lunile reci.

Soluție : Încercați să vă controlați producția de melatonină mâncând alimente care o conțin și expunându-vă la lumina soarelui. Roșiile, măslinele, cerealele și laptele neprocesat au cantități considerabile de melatonină. Boabele de cafea au și o concentrație semnificativă. Și toate aceste lucruri sunt, de asemenea, bogate în vitamine și minerale, așa că nu numai că echilibrează nivelul de melatonină, dar îți îmbunătățesc sănătatea în general.

6. Facem mult mai puțină mișcare.

De ce te ingrasi iarna (1)

Cu tot ce s-a spus mai sus, este de la sine înțeles că suntem mult mai puțin motivați să mergem la sală iarna. Vremea rece și zilele mai scurte ne descurajează să ieșim afară pentru activitățile noastre obișnuite. Așadar, stilul de viață de iarnă, nicio presiune pentru a lucra pe acel corp de plajă și petrecerea mai mult timp în casă pot contribui cu adevărat la creșterea în greutate.

Soluție : Treceți la exerciții pe care le poți face acasă. Încercați să evitați un stil de viață sedentar (va dura aproximativ 3 luni, nu doriți să stați tot timpul!). Adăugați o plimbare de 20-30 de minute în programul dvs. zilnic și găsiți un prieten de plimbare care să vă țină la răspundere. Sporturile de iarnă precum schiul și patinajul sunt nu numai utile, ci și extrem de distractive.

Ti-a placut articolul? Recomanda-l: