Un măr pe zi ține doctorul departe - Adevăr sau Mit?

Probabil sunteti familiarizati cu expresia „Un măr pe zi ține doctorul departe„.

In timp ce fraza a fost inventata pentru prima data in 1913, ea s-a bazat pe un proverb Pembrokeshire care a aparut in 1866.

Desi cercetarile arata ca consumul mai multor mere nu poate fi de fapt asociat cu mai putine vizite la medic, adaugarea merelor in dieta ta poate ajuta la imbunatatirea mai multor aspecte ale sanatatii tale.

Acest articol analizeaza mai indeaproape daca consumul unui mar pe zi poate tine cu adevarat doctorul departe.

Beneficii pentru sanatate

Merele au fost asociate cu o serie de beneficii care ar putea ajuta promovarea sanatatii pe termen lung.

Foarte nutritiv

Merele sunt incarcate cu substante nutritive importante, inclusiv fibre, vitamine, minerale si antioxidanti.

Un mar mediu ofera urmatoarele substante nutritive:

  • Calorii: 95
  • Carbohidrati: 25 grame
  • Fibre: 4.5 grame
  • Vitamina C: 9% din valoarea zilnica
  • Cupru: 5% din valoarea zilnica
  • Potasiu: 4% din valoarea zilnica
  • Vitamina K: 3% din valoarea zilnica

In special, vitamina C actioneaza ca un antioxidant pentru a neutraliza compusii daunatori cunoscuti ca radicali liberi si protejeaza impotriva bolilor.

Merele sunt, de asemenea, o sursa excelenta de antioxidanti, cum ar fi quercetina, acidul cafeic si epicatechina.

Sustine sanatatea inimii

Studiile arata ca consumul mai multor mere ar putea fi asociat cu un risc mai mic de aparitie a mai multor afectiuni cronice, inclusiv boli de inima.

Acest lucru se poate datora prezentei flavonoidelor gasite in mere, care sunt compusi despre care s-a demonstrat ca reduc inflamatia si protejeaza sanatatea inimii.

Merele sunt, de asemenea, incarcate cu fibre solubile, care pot contribui la reducerea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol, ambii fiind factori de risc pentru bolile de inima.

Contine compusi de combatere a cancerului

Merele contin mai multi compusi care pot ajuta la prevenirea formarii cancerului, inclusiv antioxidanti si flavonoizi.

Alte beneficii pentru sanatate

Merele au fost, de asemenea, legate de alte cateva beneficii pentru sanatate care ar putea ajuta la mentinerea doctorului departe:

  • Sprijina pierderea in greutate. Datorita continutului lor de fibre, merele scad aportul de calorii si grabesc pierderea in greutate.
  • Imbunatatesc sanatatea oaselor. Studiile efectuate pe oameni si animale, au descoperit ca consumul unei cantitati mari de fructe ar putea fi asociat cu o densitate minerala osoasa crescuta si cu un risc de osteoporoza mai mic.
  • Promoveaza functionarea creierului. Studiile la animale sugereaza ca consumul de mere ar putea ajuta la reducerea stresului oxidativ, la prevenirea declinului mental si la semne lente de imbatranire.
  • Protejeaza impotriva astmului. Studiile arata ca un aport crescut de mere poate fi asociat cu un risc mai scazut de astm.
  • Reduce riscul de diabet. Potrivit unei analize ample, consumul unui mar pe zi a fost asociat de un risc cu 28% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2, comparativ cu faptul ca nu mananci mere deloc.
SumarMerele sunt extrem de hranitoare si au fost asociate cu mai multe beneficii pentru sanatate, inclusiv imbunatatirea sanatatii inimii si un risc redus de anumite tipuri de cancer.

Posibile dezavantaje

Consumul unui mar in fiecare zi este putin probabil sa va dauneze sanatatii.

Cu toate acestea, puteti exagera cu consumul de mere, iar acest lucru ar putea provoca mai multe efecte secundare adverse.

In special, cresterea rapida a aportului de fibre intr-o perioada scurta de timp poate provoca simptome cum ar fi gaze, balonare si dureri de stomac.

SumarConsumul unui mar in fiecare zi este putin probabil sa va afecteze negativ sanatatea. Cu toate acestea, consumul zilnic de cantitati excesive de mere ar putea contribui la probleme digestive.

Alte optiuni sanatoase

Bogate in vitamine, minerale si antioxidanti, merele sunt un plus excelent in dieta si pot oferi mai multe beneficii pentru sanatate.

Cu toate acestea, multe fructe si legume ofera un set similar de nutrienti si pot fi la fel de benefice pentru sanatate.

In plus, adaugarea unei varietati de alte fructe si legume in rutina dumneavoastra poate adauga mai multa aroma si valoare nutritionala dietei.

Iata cateva alte fructe si legume pe care le puteti schimba din cand in cand cu merele:

  • banane
  • afine
  • brocoli
  • morcovi
  • conopida
  • grapefruit
  • varza
  • mango
  • piersici
  • pere
  • ananas
  • zmeura
  • spanac
  • capsuni
  • rosii
Ti-a placut articolul? Recomanda-l: