Mersul pe jos ajuta la reducerea riscului de aparitie a tuturor afectiunilor cronice si este considerat un „medicament de minune” de catre multi medici. Ceea ce face ca mersul pe jos să fie cea mai bună formă de exercițiu pentru sănătatea ta este faptul că, a merge iti ajuti ușor inima și articulațiile și, prin urmare, are un impact mai mare asupra sănătății tale generale. Exercițiile fizice puternice pot avea un impact mai mare și mai rapid asupra corpului, dar poate provoca leziuni și articulațiilor și oaselor.

1. Mersul pe jos reglează tensiunea arterială.

Mersul pe jos

Un studiu coreean realizat de Institutul Coreean de Științe si Sport din Seul a constatat că 40 de minute de mers pe jos zilnic au redus nivelul de tensiune arterială la persoanele cu hipertensiune arterială. Cei care au ales să meargă în aceste 40 de minute au văzut imediat o scădere cu 5 puncte în tensiunea arterială, în timp ce cei care au ales să facă 4 plimbări separate de 10 minute au văzut o scădere de 3 puncte. Medicii care au condus studiul spun că este important ca toată lumea să facă alegerile care le sunt mai potrivite pentru a obține rezultatele dorite într-un fel sau altul.

2. Mersul pe jos luptă împotriva cancerului de sân la femei.

Mersul ajuta cancerul de san

Societatea Americana de Cancer recomandă tuturor adulților să obțină 150 de minute de exerciții fizice moderate sau 75 de minute pe săptămână. Mai exact, cercetătorii au descoperit că 7 ore de mers pe săptămână reduc riscul de cancer mamar după menopauză cu 14%. Femeile care au ales să meargă mai mult de 7 ore pe săptămână și într-un mod mai rapid au avut cu 25% mai puține șanse de a fi diagnosticate cu cancer mamar. Studiul sugerează că există o puternică legătură între activitatea fizică, în special mersul pe jos și evitarea cancerului de sân.

3. Mersul pe jos reduce riscul de diabet.

Mersul reduce diabetul

Un studiu publicat în 2012 sugerează că mersul pe jos de la 3000 la 7000 de pași pe zi poate fi eficient în tratarea sau prevenirea diabetului de tip 2. De asemenea, studiul îi sfătuiește pe oameni să ia pauze între ore lungi de ședere și să facă plimbări mici sau să facă câteva exerciții care se potrivesc corpului lor. Cu alte cuvinte, mersul pe jos reduce nivelul de zahăr din sânge, care se ocupă de provocarea diabetului de grad 2.

4. Mersul pe jos ajuta la producerea vitaminei D.

Mersul produce vitamina D

Oamenii de stiinta de la Universitatea din Western Ontario, dupa ce au efectuat un studiu de peste 30 de ani, au ajuns la concluzia ca vitamina D este extrem de legata de oasele fragile, fracturile si dificultatile de mers pe jos. O modalitate eficientă de a obține suficientă vitamină D este de a parcurge 15-30 de minute pe zi, în timp ce soarele este încă în afara. În acest fel, creați un scut puternic împotriva cancerului, sclerozei multiple și diabetului – pur și simplu nu uitați să purtați protecție solară!

5. Plimbarea crește creativitatea.

Mers pe jos

Un studiu efectuat de cercetători de la Universitatea Stanford a constatat că creativitatea unei persoane crește pe parcursul mersului și pentru o perioadă scurtă de timp după terminarea ei. Mediul nu a jucat un rol în sine, deoarece mersul pe jos atât în interior, cât și în aer liber a stimulat creativitatea. Mulți oameni au spus că vin cu cele mai bune idei atunci când merg. Chiar și Mark Zuckerberg și tânărul Steve Jobs au avut întâlniri cu asociații lor în timp ce făceau o plimbare.

6. Plimbarea stimulează sistemul imunitar.

Mersul ajuta imunitatea

Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord au descoperit că o plimbare moderată pe o durată de 30-45 de minute pe zi este cea mai bună modalitate de a vă proteja corpul de răcelile obișnuite. Nivelurile de stimulare a imunității au fost menținute ridicate pentru câteva ore după terminarea exercițiului. Acest efect se dovedește a fi protecția sănătății umane în timp.

7. Plimbarea poate reduce poftele de zahăr.

Mersul reduce pofta de zahar

Un studiu care a fost realizat de Universitatea din Exeter și publicat în revista Appetite a arătat că plimbările scurte vă pot reduce poftele de ciocolată și chiar puteți reduce cantitatea de dulciuri pe care le consumați în situații de stres. De fapt, studiul a arătat că indiferent de tipul de exercițiu, activitatea fizică poate ajuta la gestionarea dulce a poftelor și lucru interesant este că stresul nu joacă un rol în consumarea unor cantități mai mari de ciocolată sau alte dulciuri.

8. Mersul pe jos încetinește procesul de îmbătrânire.

Mersul pe jos

Rezultatele studiului clinic de lungă durată privind legătura dintre mers și îmbătrânire au arătat că mersul pe jos este una dintre cele mai eficiente modalități de a evita pierderea mobilității, adesea urmată de îmbătrânire. De asemenea, cercetătorii de la Universitatea McMaster din Ontario au descoperit că exercițiile nu numai că mențin pielea mai strictă, dar și inversează procesul de îmbătrânire. Tipurile de exerciții care s-au dovedit a fi cele mai benefice au fost mersul pe jos și Tai-Chai, deoarece ambii ajută la evitarea demenței.

Plimbarea este un hobby sănătos și încântător care vă poate stimula sănătatea și mintea în moduri pe care niciodată nu v-ați imaginat. Nu vă puteți aștepta să se întâmple miracole în doar o zi, dar trebuie să fiți sigur că beneficiile sale vor apărea mai târziu în viața voastră.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: