Indiferent de meseria pe care o prestați, dacă ridicați greutăți sau dacă stați la calculator timp de opt ore pe zi, sunteți susceptibili să faceți astfel de noduri musculare în spate. Acestea, cunoscute și sub denumirea de „puncte de declanșare”, apar atunci când fibrele musculare nu se pot relaxa.

Acestea se găsesc frecvent în mușchiul trapez, un mușchi mare care se extinde de la baza craniului la spate și la umăr. Puteți încerca câteva tehnici pe cont propriu pentru a scăpa de noduri sau pentru a căuta un tratament profesional.

Cauzele creării de noduri musculare

Frecventele cauze ale nodurilor musculare sunt:

  • stresul și tensiunea
  • leziuni în urma unor ridicări sau mișcări repetitive
  • starea de rău
  • lenevitul prelungit în pat sau statul prea mult fără întinderi

O persoană care petrece o perioadă semnificativă de timp la locul de muncă poate dezvolta noduri musculari din cauza șederii în aceeași poziție pentru perioade prelungite.

Factori de risc

Medicii au identificat mai mulți factori de risc pentru persoanele care sunt predispuse acestor noduri musculare. Acestea includ:

  • o dietă care nu are o varietate de vitamine și minerale
  • dificultăți de somn sau insomnie
  • au avut în trecut probleme cu spatele sau a avut leziuni în această zonă
  • stare de rău
  • stil de viață sedentar

Persoanele care practică sport sau muncesc cu mâinile pot fi, de asemenea, predispuse riscului, deoarece se angajează în activități repetitive. Realizarea aceleiași mișcări în mod repetat poate provoca tensiuni și noduri în timp.

Metode de prevenire a nodurilor musculare

Stați așezați în poziția corectă

evita nodulii musculari stand drept

Îndoirea în timp ce stați pe scaun poate crește riscul de a dezvolta un nod muscular. Stați erect. De asemenea, asigurați-vă că scaunul pe care stați are suport adecvat pentru spate.
Dacă spatele începe să doară, faceți o scurtă pauză.

Adăugați vitamine în dieta dumneavoastră

adauga vitamine in dieta

Deficitul de vitamine vă poate face sensibili si predispusi la noduri, astfel trebuie să mâncați fructe și legume. Încercați să consumați alimente bogate în magneziu, calciu și zinc.

Fă sport regulat

fa exercitii pentru a nu face noduri musculare

Exercițiile în mod regulat pentru mușchi, mențin flexibilitatea. Prin aceasta, se reduc șansele de noduri musculare. Exercițiile aerobice sunt adesea mai eficiente la înlăturarea durerii musculare.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: