Micul dejun asigură organismului și creierului combustibil după un post peste noapte – de acolo își are originea numele, rupând postul! Fără micul dejun, alergați efectiv pe gol, de parcă încercați să porniți mașina fără benzină!

Pe lângă faptul că ne oferă energie, alimentele pentru micul dejun sunt surse bune de nutrienți importanți. Cum ar fi calciul, fierul și vitaminele B, precum și proteine ​​și fibre. Organismul are nevoie de acești nutrienți esențiali.

Micul dejun - cea mai importanta masa a zilei

Cercetările arată că, dacă acestea sunt ratate la micul dejun, sunt mai puțin susceptibile de a fi compensate mai târziu în zi. Fructele și legumele sunt surse bune de vitamine și minerale, așa că încercați să includeți o porție din cele cinci dvs. zilnice la micul dejun, fie că este vorba despre o banană sau un pahar de suc de fructe.

Micul dejun poate fi bun și pentru talie. Cercetările arată că cei care mănâncă micul dejun sunt mai puțin susceptibili să aibă exces de greutate și sunt mai susceptibili să se încadreze în intervalul lor de greutate ideal în comparație cu skippers de mic dejun. Dacă săriți micul dejun, este mai probabil să ajungeți la zahăr ridicat și la gustări grase la jumătatea dimineții.

Funcția cognitivă

Micul dejun restabilește, de asemenea, nivelul de glucoză, un carbohidrat esențial care este necesar pentru ca funcționarea creierului. Micul dejun oferă energie. Studiile au arătat cum mâncarea micului dejun poate îmbunătăți nivelul de memorie și concentrare. De asemenea, ne poate face mai fericiți, deoarece poate îmbunătăți starea de spirit și scăderea nivelului de stres. În studiile efectuate la copii, micul dejun poate îmbunătăți comportamentul și acest lucru a fost legat de notele îmbunătățite. La fel ca orice alt organ din corp, creierul are nevoie de energie pentru a funcționa cel mai bine!

Micul dejun - cea mai importanta masa a zilei

Nevoile de energie

Nevoile de energie ale oamenilor variază în funcție de nivelurile de activitate și stadiul de viață. Dar de obicei bărbații necesită mai multă energie decât femeile. Copiii în creștere necesită multă energie, ca exemplu, băieții cu vârste cuprinse între 7-10 ani ar trebui să consume aproximativ. 1970 kcal pe zi, iar fetele între 7-10 ani ar trebui să consume aproximativ. 1740 kcal. Pentru adulți, bărbații necesită aprox. 2500 kcal și femei de cca. 2000 kcal pe zi.

Sănătate pe termen lung

MÂNCAREA MICULUI DEJUN ARE BENEFICII DE SĂNĂTATE PE TERMEN LUNG. POATE REDUCE OBEZITATEA, HIPERTENSIUNEA ARTERIALĂ, BOLILE DE INIMĂ ȘI DIABETUL.

Micul dejun este o ocazie excelentă de a mânca împreună în familie, atunci când este posibil. Stabilirea bunelor obiceiuri de mic dejun în copilărie și menținerea lor de-a lungul adolescenței poate fi un factor important în reducerea prevalenței săriturilor la micul dejun și în dezvoltarea unor obiceiuri alimentare bune care durează toată viața.

Deci, micul dejun este într-adevăr cea mai importantă masă a zilei!

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: