Coronavirus: Practicarea starii de bine in timp ce stai acasaWavebreakmedia / Getty Images

In plina pandemie de COVID-19, multe persoane lucreaza de acasa in aceste zile. In conditii normale, telecomunicatia poate oferi o pauza placuta in rutina zilnica, dupa un drum lung sau o zi obositoare de munca.

Totusi, aceasta situatie este departe de a fi normala. Harpreet Gujral, o directoare de program de medicina integrativa, ofera urmatoarele sugestii cu privire la pastrarea concentrarii si a sanatatii atunci când lucrati de acasa in timpul pandemiei.

Bucura-te de fiecare dimineata

Daca te trezesti dimineata si te simti nesigur deoarece rutina ta este atat de diferita, urmeaza acest ritual de 15 minute pentru a te pregati pentru ziua ta.

„Primul lucru pe care-l faci dimineata sa fie acela de a-ti petrece 10-15 minute pentru ingrijirea de sine. Ia-ti un moment si gandeste-te la 3 lucruri pentru care esti recunoscator. Ele pot fi lucruri simple, cum ar fi o patura confortabila, o casa sigura, caldura, copaci de primavara, cer albastru sau copaci infloriti.”

Multi dintre noi ne aruncam atentia direct la telefon, dar incercati sa o faceti dupa cel putin 15 minute.

Respira pentru eliberarea stresului

Inainte de a prelua cerintele zilei, va recomandam sa va concentrati asupra respiratiei pentru a elibera stresul.

„Luati-va cateva minute pentru a va concentra cu adevarat asupra respiratiei. Exista o tehnica numita 4-7-8, sau respiratie relaxanta, care va ajuta sa va concentrati asupra respiratiei profunde. Practica este simpla: inspirati (in timp ce numarati pana la 4 in gand), tineti-va respiratia (in timp ce numarati pana la 7 in gand) si expirati (in timp ce numarati pana la 8 in gand). Faceti acest lucru de cel putin patru ori consecutiv. Practicand aceasta tehnica de cel putin patru ori pe zi poate ajuta la calmarea anxietatii si resetarea sistemului nervos autonom.”, spune Harpreet Gujral.

Exercitii acasa

Gujral spune ca daca va mentineti activi poate creste imunitatea si poate stimula sanatate mintala. „Stresul se plaseaza in cap si uitam de restul corpului”, spune el. „Incercati 10 minute de qi gong – miscari care va ajuta sa practicati atentia – sau faceti intinderi sau yoga pentru a readuce constientizarea in corpul vostru.”

Chiar daca nu stiti sa practicati aceste discipline, puteti pur si simplu sa inchideti ochii si sa va mutati constientizarea in picioare pentru a va simti mai „impamantati”. „Concentreaza-te pe picioarele tale si la legatura lor cu podeaua sau pamantul pentru a iesi din grijile tale”, spune Gujral.

Distantarea sociala nu inseamna ca trebuie sa te izolezi sau sa ramai in casa. Gradinaritul, de exemplu, ajuta la ameliorarea anxietatii si la imbunatatirea starii de bine.

„Aerul din casa poate deveni sufocant”, spune Gujral. Iesi cel putin 15 minute la aer proaspat si soare, in fiecare zi, pentru a ajuta organismul sa produca vitamina D. „Deficitul de vitamina D poate crea vulnerabilitate la frigul comun”.

Mananca sanatos

O alimentatie buna este esentiala in perioadele stresante. „Avem nevoie de cea mai buna alimentatie acum”, remarca Gujral, adaugand ca incercarea de a-ti imbunatati imunitatea cu suplimente poate sa nu fie la fel de utila decat consumul de alimente intregi.

„Mancati alimente bogate in continut de plante, in special legume si fructe cu frunze”.

„Incercati sa aveti o alimentatie cat mai colorata pentru a obtine toti fitonutrientii.”

Luati masuri pentru a elimina alimentele inflamatorii, cum ar fi zaharul si grasimile. Aceste alimente pot fi mai tentante atunci cand va simtiti incordati sau ingrijorati. „Nu-ti manca sentimentele. Gatiti mancaruri cu ghimbir si turmeric. Putin rozmarin poate fi bun pentru atentie.”, spune ea. Bea multa apa si ia in considerare ceaiul verde sau negru.

Biroul tau de acasa

„Adu ceva dinafara casei pentru biroul de acasa”, sugereaza Gujral. „Pietrele, ramurile, florile, chiar si o imagine sau o fotografie care prezinta o scena frumoasa si calmanta va poate ajuta sa va reaminteasca natura.”

„Si nu uitati de puterea muzicii. Ascultarea muzicii va poate inspira, ajuta la concentrare si va poate imbunatati starea de spirit.”

Ramai concentrat

Gujral recunoaste ca poate fi greu sa te concentrezi asupra muncii atunci cand rutina zilnica este in exces si viitorul este incert. Consumati social media in mod conservator.

Daca aromaterapia este de acord cu tine, putin eucalipt sau iasomie iti poate face biroul de acasa mai favorabil pentru a calma productivitatea. Gujral spune ca este important sa ne amintim ca uleiurile esentiale nu sunt tratamente eficiente pentru boli, dar pot ajuta la ridicarea starii de spirit sau la crearea unui mediu mai relaxant.

Practica atentia

Este important, de asemenea, sa pastrezi legatura cu prietenii, in special cu cei care te binedispun si iti dau o stare de bine, si ofera oamenilor beneficiul indoielii in acest timp provocator.

Cele mai importante sunt atentia si recunostinta. „Concentreaza-te pe ceea ce este la indemana”, spune Gujral. „Cand va spalati mainile, luati-va un moment si spuneti-va: Imi umplu inima cu recunostinta pentru ceea ce merge bine. Stropeste aceasta afirmatie pe parcursul zilei tale, cu fiecare spalare a mainilor.”

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: