Merele au o varietate de forme, culori și arome și oferă o serie de nutrienți care pot beneficia de multe aspecte diferite ale sănătății unei persoane.

De exemplu, acestea pot ajuta la reducerea riscului de cancer , obezitate , boli de inimă , diabet și alte câteva afecțiuni.

În acest articol, aflați mai multe despre conținutul nutrițional al merelor și cum pot beneficia de sănătatea unei persoane.

Beneficiile merelor pentru sanatate.

Beneficii

Merele sunt bogate în fibre, vitamine și minerale, toate acestea beneficiind pentru sănătate. De asemenea, oferă o serie de antioxidanți . Aceste substanțe ajută la neutralizarea radicalilor liberi.

Radicalii liberi sunt molecule reactive care se pot acumula ca urmare a proceselor naturale și a presiunilor de mediu. Dacă în corp se acumulează prea mulți radicali liberi, pot provoca stres oxidativ , iar acest lucru poate duce la deteriorarea celulelor. Această deteriorare poate contribui la o serie de afecțiuni, inclusiv cancer și diabet.

Merele conțin o serie de antioxidanți , inclusiv :

  • quercetină
  • catechine
  • phloridzin
  • acidul clorogenic

Secțiunile de mai jos analizează cercetările anterioare privind beneficiile potențiale ale sănătății merelor.

Beneficiile merelor pentru sanatate.

Sănătate neurologică și demență

Un studiu de laborator din 2019 a concluzionat că quercetina are un efect neuroprotector, posibil pentru că împiedică crearea de specii reactive. Se pare că ajută neuronii să supraviețuiască și să continue să funcționeze. Prin urmare, poate ajuta la prevenirea pierderilor de neuroni legate de vârstă.

În 2015, rezultatele unui studiu de șoarece au sugerat că suplimentarea cu doze mari de quercetină poate ajuta la protejarea celulelor de tipul de daune care poate duce la boala Alzheimer .

Este demn de remarcat faptul că majoritatea studiilor de acest tip au folosit doze mari de quercetină, care este puțin probabil să fie prezente în surse alimentare normale. În plus, oamenii de știință trebuie să facă mai multe studii la om înainte de a putea confirma că quercetina îmbunătățește sănătatea neurologică la oameni.

Accident vascular cerebral

Un studiu mai vechi din 2000 a analizat modul în care consumul de mere de peste 28 de ani a afectat riscul de accident vascular cerebral la 9.208 de persoane.

Autorii au descoperit că cei care au mâncat cele mai multe mere aveau un risc mai mic de accident vascular cerebral trombotic.

Merele conțin mulți nutrienți care pot scădea riscul de accident vascular cerebral. Un review din 2017 a descoperit, de exemplu, că persoanele care consumă cea mai mare fibră par să aibă un risc mai mic de boli cardiovasculare, boli coronariene și accident vascular cerebral.

Un măr de dimensiuni medii în jur de 3 inci în diametru și care cântărește 182 grame (g) oferă 4,37 g de fibre. Aceasta este în jur de 13-20% din cerințele zilnice ale unui adult, în funcție de vârstă și sex.

Colesterol

Un studiu din 2013 a descoperit că consumul de mere crude a scăzut nivelul de colesterol lipoprotein cu densitate scăzută în rândul persoanelor sănătoase, dar consumul de suc de mere clar nu a avut același impact. Prin urmare, autorii concluzionează că fibra din mere contribuie la reducerea colesterolului.

Sanatatea inimii

Merele conțin fibre, vitamina C, antioxidanți și potasiu . Un măr de dimensiuni medii oferă următoarele:

  • 13–20% din fibra zilnică a unei persoane are nevoie
  • 9–11% din vitamina C necesită zilnic de o persoană
  • 4% din necesarul zilnic de potasiu al unei persoane

Fibra pare să ajute la gestionarea tensiunii arteriale , ceea ce poate reduce riscul bolilor cardiovasculare.

Vitamina C este un antioxidant care, alături de alți antioxidanți, poate juca un rol în protejarea unor aspecte ale sănătății inimii. Vitamina C poate, de asemenea, să impulsioneze sistemul imunitar și să ajute la apărarea organismului de infecții și boli.

Potasiul ajută la relaxarea vaselor de sânge, reducând riscul de hipertensiune arterială și complicații cardiovasculare.

Diabet

În 2013, un studiu privind populația a constatat că persoanele care au înlocuit trei porții pe săptămână de suc de fructe cu aceeași cantitate de fructe întregi, inclusiv mere, aveau un risc mai mic cu 7% de a dezvolta diabet de tip 2 decât cele care nu au mâncat fructe.

De asemenea, cei care consumă cea mai mare fibră au un risc mai mic de a dezvolta diabet de tip 2, a sugerat o revizuire din 2011 . Persoanele care au deja diabet și urmează o dietă bogată în fibre pot avea, de asemenea, un nivel mai scăzut al glicemiei.

American Diabetes Association recomanda consumul de fructe proaspete, inclusiv mere, pentru a satisface un dinte dulce și oferă nutriție . Cu toate acestea, acestea le reamintesc oamenilor să țină cont de conținutul de carbohidrați din fructe.

Un măr mediu conține 25,1 g de carbohidrați, din care 18,9 g este zahăr. Cu toate acestea, oferă și fibre și alți nutrienți, ceea ce înseamnă că, ca o gustare dulce, are beneficii suplimentare pentru sănătate.

Cancer

Consumand alimente bogate în antioxidanți pot ajuta la prevenirea oxidative stresul care provoacă deteriorarea celulelor și poate duce la dezvoltarea anumitor tipuri de cancer. Merele sunt o bună sursă de antioxidanți.

O metaanaliză din 2016 a concluzionat că consumul de mere poate ajuta la scăderea riscului de cancer pulmonar , cancer de sân și cancer colorectal , printre alte tipuri.

De asemenea, fibrele pot ajuta la reducerea riscului de cancer de colon , potrivit unei metaanalize publicate în 2018.

Aflați mai multe despre legătura dintre cancer și dietă aici.

Obezitatea

Conform unui studiu privind rozătoarele din 2019 , merele conțin compuși bioactivi care pot ajuta la promovarea bacteriilor intestinale sănătoase, ceea ce ar putea ajuta la optimizarea sănătății persoanelor cu obezitate.

Autorii au analizat modul în care consumul de mere ar putea afecta microbiota intestinală a șobolanilor. Modificările observate de ei sugerează că consumul de mere poate ajuta oamenii cu obezitate.

Fibra poate ajuta, de asemenea, o persoană să se simtă plină pentru mai mult timp, ceea ce le face mai puțin susceptibile de a supraalimenta.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: