Când mergem la magazin după o zi lungă de muncă, ultimul lucru pe care ni-l dorim este să încercăm să citim informațiile despre ingrediente scrise cu cel mai mic font.

Cercetătorii spun că doar 15% dintre oameni acordă de fapt suficientă atenție informațiilor nutriționale de pe produsele pe care le cumpără.

Acest lucru le permite unor producători să folosească strategii de marketing înșelătoare pentru a ne determina să le cumpărăm produsele.

De exemplu mâncarea pentru bebelusi poate conține mai mult zahăr decat ne asteptăm.

Când vine vorba de alimente pentru copii, produsele care sunt promovate ca opțiuni „mai sănătoase” ar putea, în realitate, să aibă un conținut mai ridicat de zahăr, deoarece conțin fructe, nu numai legume.

Dar vedem „gustare de legume” pe etichete și credem că acestea sunt mai bune pentru copii. Astfel de produse pot pretinde, de asemenea, că sunt „fără zahăr”, când, de fapt, fructele adăugate înseamnă că produsele sunt de fapt bogate în zahăr.

O etichetă „fără nitrați” nu garantează siguranța.

„Fără nitrați” este o etichetă pe care o puteți vedea frecvent pe carne.

Nitrații sunt de fapt dăunători și este un lucru bun că nu sunt invitați la grătar, însă eticheta nu garantează că carnea este 100% sigură.

Pe lângă nitrați, alimentele dvs. ar trebui să nu conțină sulfați, fosfați, BHT, BHA etc. Citiți cu atenție etichetele pentru a găsi produse sigure și evitați dacă este posibil să consumați carne procesată.

Ce este scris „fără grăsimi” nu înseamnă că de fapt nu există grăsimi.

Alimentele care sunt „fără” anumite ingrediente nu conțin neapărat niciuna dintre ele, fie că este vorba de grăsimi, zahăr sau colesterol.

Regulile permit producătorilor să menționeze ceva ca fără grăsimi dacă conține 0,5 grame pe porție – același lucru este valabil și pentru zahăr.

În ceea ce privește colesterolul, un produs poate avea 2 miligrame pe porție.

Etichetele care spun „natural” și „light” pot induce în eroare.

Un alt cuvânt care este un instrument bun de marketing care nu are prea multă substanță în spate este cuvântul „natural”.

Specialiștii spun că nu există implicații legale pentru utilizarea acestui cuvânt pe etichetă. Pe de altă parte, folosirea cuvântului „light” este reglementată, dar se referă doar la grăsimi.

Deci, dulciurile cu zahăr foarte procesate pot fi numite legal „ușoare” și par destul de sănătoase, dar nu sunt cu adevărat.

Pot exista mai mulți sau mai puțini nutrienți într-un produs decât ne așteptăm.

Conform regulilor , există o marjă de eroare destul de mare atunci când vine vorba de informațiile nutriționale de pe etichetele produselor alimentare: acestea diferă cu până la 20% față de numărul declarat.

De exemplu, numărul de calorii al unui articol care spune că are 100 de calorii poate fi undeva în intervalul de la 80 de calorii la 120 de calorii, și același lucru este valabil și pentru alți nutrienți.

Etichete cu „Animale crescute la sol sau în aer liber” nu este atât de bine pentru pui pe cât pare.

Când vedem pe cutiile de ouă etichete precum „free range” sau „cage-free”, adică „animale crescute la sol sau în aer liber” avem tendința de a crede că puii din astfel de ferme trăiesc în condiții de hotel de 5 stele.

Din păcate, este departe de adevăr. Aceste etichete nu-i obligă pe fermieri să lase păsările să hoinărească liber atât de mult pe cât doresc (de fapt, pot petrece 5 minute pe zi afară și totuși pot fi considerate „animale crescute la sol sau în aer liber”).

Mai rău, în acest caz, este că pot fi folosite unele practici crude, cum ar fi tăierea ciocurilor sau înfometarea găinilor pentru a le schimba ciclul de ouat.

Dacă doriți să cumpărați ouă de la producători prietenoși cu animalele, ar trebui să îi căutați pe cei care participă la programe de certificare a bunăstării animalelor (de exemplu, Aprobat pentru bunăstarea animalelor, Certified Humane etc.)

Numărarea cantității reale de zahăr poate fi foarte dificilă.

Closeup of ingredients list of granola health bar with forms of sugar highlighted

Zahărul poate avea multe denumiri diferite. Uneori, acest fapt este folosit de producători pentru a ascunde cantitatea reală de substanță dulce din produs. Iată categoriile pe care le folosesc.

  • Diferite tipuri de zahăr: zahăr unt, zahăr tos, zahăr de cocos, zahăr auriu etc.
  • Siropuri: sirop de roșcove, sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză, miere, sirop de arțar, sirop de ovăz, sirop de tărâțe de orez etc.
  • Alte zaharuri adăugate: melasă, lactoză, îndulcitor de porumb, dextran, etil maltol, fructoză, galactoză, glucoză, dizaharide, maltoză și altele.

Nu toate produsele cu cereale integrale sunt la fel de bune pentru tine.

Cerealele integrale sunt produse din care ar trebui să încercăm cu toții să mâncăm mai mult. Acestea scad riscul de boli de inima, obezitate, diabet de tip 2 si au multe alte beneficii.

Dar să le găsim în mâncarea noastră nu este ușor. Chiar dacă multe produse au etichete cu cuvintele „cereale integrale” pe ele, proporția lor poate fi nesemnificativă. Căutați produsele cu mențiuni „100% cereale integrale” sau cu cereale enumerate ca primul lucru pe lista de ingrediente.

Ti-a placut articolul? Recomanda-l: