mananca-sanatosOrganismul uman are miliarde de celule si fiecare dintre ele solicita zilnic o cantitate de substante nutritive pentru a functiona corect si optimist. Asadar, de ceea ce mancam, depinde hrana acestor celule, si fiecare aspect al fiintei noastre:

  • nivelul de energie
  • capacitatea de gandire
  • starea emotionala
  • apetitul sexual
  • tiparele de somn
  • … altfel spus – sanatatea generala.

Cercetarile arata ca 75% dintre bolile din ziua de astzi sunt consecinta directa a alimentatiei nesanatoase, ca o dovada concreta ca suntem ceea ce mancam.

Reguli de aur

Daca vrei sa te bucuri de nivelul maxim posibil de sanatate, incearca sa iti corectezi modul de hranire. Incepe prin a respecta principiile de baza recomandate de specialisti.

  • Ia trei mese pe zi la intervale de timp regulate si cel mai important, nu sari peste micul dejun.
  • Concentreaza cantitatile mai mari de hrana in prima parte a zilei pentru a-i asigura corpului energia necesara si evita sa mananci cu trei ore inainte de culcare.
  • Alege cantitatea, evita alimentele procesate, cum ar fi mezelurile, cele de patiserie si cele junk food.
  • Invata sa iei masa, nu lua niciodata masa pe fuga, nu vorbi la telefon, nu te uita la televizor si nu face nimic altceva care sa te distraga. Mananca in liniste, mesteca incet si bine- saliva are rol de predigestie.

Redu portia, studiile arata ca oamenii au tendinta de a manca mai repede si mai mult decat ar avea nevoie, atunci cand au multa mancare in fata.

Nota bene

Incepeti ziua cu un pahar mare de apa pe stomacul gol, pentru a-ti spala interioarul si pentru a-ti pune in miscare metabolismul. Apoi tine pe langa tine o sticla de apa plata pentru a te hidrata pe timpul zilei. Nu astepta pana cand ti se face sete, incearca sa iei cateva guri de apa la intervale mici de timp.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: