Când loveau ciumele, oamenii s-au orientat spre religie.

Când izbucnește războiul, oamenii se roagă și depind unul de celălalt.

Când teroarea încearcă să ne fure viața, ne solidarizăm și sperăm în bunătatea umanității.

Știința este o parte foarte valoroasă a umanității. Cu toate acestea, nu a explicat încă totul. Pentru a păși pe deplin într-o viață semnificativă necesită o schimbare în modul în care ne prezentăm pentru noi înșine și în modul în care ne prezentăm pentru ceilalți.

Construirea științei spiritualității într-o practică necesită intenție și efort. Beneficiile sunt de anvergură, chiar dacă experimentarea științifică perfectă este oarecum evazivă.

Definirea spiritualității

Știința spiritualității: sfaturi pentru a vă construi practica spirituală

Spiritualitatea poate fi definită în general ca un sentiment de legătură cu ceva mai înalt decât noi înșine. Mulți oameni caută sens în viața lor. Simțul transcendenței trăit în spiritualitate este o experiență universală. Unii o găsesc în religia monoteistă, în timp ce alții o găsesc în meditație.

În timp ce înțelegerea spiritualității diferă între religii și sisteme de credință, ea poate fi descrisă prin găsirea sensului și scopului în viață. Religia și spiritualitatea nu sunt înțelese în același mod, deși deseori se suprapun. Spiritualitatea are o înțelegere mult mai largă a conexiunii unui individ cu aspectele transcendente ale vieții.

Căutarea unei conexiuni semnificative cu ceva mai mare decât tine poate duce la creșterea emoțiilor pozitive. Momentele transcendente sunt pline de pace, uimire și mulțumire – bunăstarea emoțională și spirituală se suprapun, la fel ca majoritatea aspectelor bunăstării.

Emoțiile auto-transcendente sunt legate de spiritualitate sporită. Se presupune că spiritualitatea este legată de teoria lărgirii și construirii. (Fredrickson, 1998, 2001). Deși nu toate emoțiile pozitive stimulează o stare auto-transcendentă, unele cresc cu practicile în spiritualitate.

Relația dintre spiritualitate și știință spiritualitate și științăRelația dintre spiritualitate și știință nu este neapărat controversată, dar cu siguranță a avut dificultățile sale.

Urmărirea științifică a emoțiilor poate fi ca și căutarea unui sens în formele pe care le vedem în nori. În timp ce experiența emoțiilor variază de la o persoană la alta, experiența emoțiilor transcendente poate fi văzută ca mai universală și este legată de spiritualitate.

Emoțiile transcendente de sine ne conectează pe toți prin comportamentul prosocial. Emoții precum recunoștința , compasiunea și respectul ne conectează pe toți prin capacitatea lor prosocială. Emoțiile transcendente promovează comportamente care conectează ființele umane și stabilizează conexiunea prosocială.

Emoții transcendente de sine:

  • compasiune
  • veneraţie
  • recunoștință
  • apreciere
  • inspirație
  • admirație
  • elevatie
  • dragoste

Aceste emoții au o capacitate specială de a lega indivizii împreună. Acestea sunt legate de niveluri superioare de spiritualitate. Deoarece emoțiile autodescendente sunt axate pe ceilalți, sunt posibile interacțiuni mai semnificative, pline de scop.

Multe intervenții psihologice pozitive se bazează pe învățături religioase și spirituale antice, care nu sunt de obicei incluse în tratamentul psihopatologiei. Există intervenții validate empiric pentru următoarele patru virtuți: speranță, recunoștință, iertare și auto-compasiune.

Explorând teoria psihologică din spatele acestor patru virtuți, știința și spiritualitatea pot servi colectiv mai mulți oameni.

Psihologia speranței a început în anii 1950. Explicația speranței se concentra, la acel moment, pe atingerea obiectivului cuiva. În psihologia pozitivă, sa extins pentru a explica mai bine procesul de realizare a obiectivelor.

Teoria include ambele căi de atingere a obiectivelor și de agenție. Gândul plin de speranță reflectă credința că se pot găsi căi către obiectivele dorite și pot fi motivați să folosească aceste căi. Speranța, prin această definiție, conduce emoțiile și bunăstarea ființelor umane.

În funcție de viziunea asupra lumii, speranța intervențiilor poate ajuta la găsirea căilor de conectare cu divinul și la îmbunătățirea bunăstării cuiva. Va diferi în funcție de religie și de înțelegerea cuiva a rolului divinului în speranța speranței. Intervențiile care respectă viziunea asupra lumii individului vor fi în mod clar mai acceptate și mai utile.

Psihologia recunoștinței este conceptualizată ca o emoție superioară legată de moralitate. Recunoștința a fost descrisă în știință ca o emoție morală prosocială care este utilă din două motive cheie:

a) Funcționează ca un barometru moral, deoarece indică când o interacțiune interpersonală este percepută ca benefică și

b) Ne amintește că puterea noastră este limitată (McCullough și Tsang, 2004).

Beneficiile practicii recunoștinței sunt de anvergură, indiferent de ideea religioasă.

Psihologia iertării are diverse definiții. Cea mai largă definiție este un instinct uman adaptativ activat în anumite situații sociale (McCullough, 2008). Prin această definiție, iertarea nu necesită o relație viitoare cu cineva care v-a greșit. Te eliberează în locul instinctului de răzbunare.

*Psihologia autocompasiunii a fost susținută empiric prin lucrarea lui Kristin Neff. Autocompasiunea este conceptualizată în trei componente:

*Exprimarea bunătății față de sine și vizualizarea neajunsurilor cu o atitudine fără judecată.

*Conectarea experienței suferinței cu experiența umană colectivă.

Deveniți conștienți de suferință fără a vă atașa sau a-i face parte din identitatea cuiva.

Aceste patru virtuți ale speranței, recunoștinței, iertării și compasiunii de sine se găsesc în toate domeniile religiei în diferite moduri. Spiritualitatea și știința se suprapun în moduri fundamentale pentru a permite experienței umane să ne lege într-o experiență colectivă. Intervențiile care apreciază viziunea unică asupra lumii a fiecărui individ vor avea un impact mai mare, întrucât permit îmbunătățirea sistemelor individuale de credință de către știință.

Știință vs spiritualitate: luare sceptică știință versus spiritualitate

Poate fi o provocare să împletim știința și spiritualitatea.

Spiritualitatea este universal conectivă în realizarea faptului că suferința este o parte a existenței umane. Știința și oamenii cu mintea dură încearcă adesea să minimizeze rolul pe care practica spirituală înnăscută îl are asupra bunăstării.

Chiar și psihologii bine intenționați pot avea o tendință negativă față de intervențiile oferite în psihologia pozitivă. Cu un accent tradițional pe diagnostic și tratamentul patologiei, se acordă mai puțină atenție sănătății psihologice. Deschiderea minților către intervenții care cuprind spiritualitatea ar putea ajuta persoana în tratament.

Au existat peste 300 de studii care urmăresc să înțeleagă relația dintre spiritualitate și sănătate. Cu toate acestea, rămân multe care pun la îndoială validitatea impactului pe care spiritualitatea îl poate avea asupra bunăstării. Mulți practicanți în științele dure au un scepticism sănătos față de date și ipoteze care sunt mai degrabă corelaționale decât cauzale.

Cu toate acestea, s-ar putea spune scepticilor: „ce va durea? ”Pentru a discuta despre spiritualitatea unui individ atunci când se află în tratament, ar putea fi o scânteie că individul trebuie să-și aprindă speranța și motivația față de obiectivele personale. O înțelegere descriptivă, mai degrabă decât prescriptivă, a spiritualității poate face mai mult bine decât rău, mai ales atunci când acțiunea este mai târziu motivată de sine.

Beneficii dovedite empiric ale spiritualității

Știința spiritualității: sfaturi pentru a vă construi practica spirituală

Creșterea factorilor de stres social a fost legată de probleme fiziologice, cum ar fi bolile respiratorii și un risc crescut de probleme cardiovasculare .

Teoreticienii, încă din William James, au emis ipoteza că practicile spirituale ale unui individ pot influența bunăstarea fiziologică și psihologică. Cu atât de multe legături cu creșterea sistemului imunitar și cu rate mai mari de supraviețuire la supraviețuitorii operației cardiace, este important să aruncăm o privire asupra beneficiilor dovedite ale spiritualității.

Deși cauzalitatea influenței spirituale în bunăstarea fiziologică este mai dificil de dovedit, există suficiente dovezi care să evidențieze beneficiile pe care le-ai putea experimenta printr-o practică spirituală.

Majoritatea studiilor sunt corelaționale. Cu toate acestea, majoritatea sunt dovedite empiric între religii. Majoritatea oamenilor ar fi de acord că nu au nevoie de dovezi experiențiale pentru a intui că spiritualitatea îi va ajuta să aibă rate mai ridicate de bunăstare generală și satisfacție cu viața.

O meta-analiză a peste 40 de probe independente a raportat că implicarea religioasă este asociată în mod semnificativ și pozitiv cu longevitatea. Oamenii trăiesc mai mult, au o viață mai satisfăcătoare și mai semnificativă și au rate mai mici de stări depresive.

Deși trebuie făcute mai multe studii pentru a explora mecanismele prin care spiritualitatea îmbunătățește bunăstarea, studiile care există deja indică că sunt cel puțin legate.

Un studiu privind reducerea stresului bazat pe atenție a arătat îmbunătățirea satisfacției generale a vieții și îmbunătățirea sănătății fizice și mentale generale.

Prin participarea la un program de meditație, creșterea spiritualității a scăzut cazurile de depresie. Devenind mai conștientă, s-a observat o corelație cu psihologia Gestalt, ca bază pentru reducerea gândurilor depresive în timp real.

Mai multe studii au arătat o creștere a satisfacției la locul de muncă cu o creștere a spiritualității la locul de muncă. Modul în care oamenii își explică munca contează în construirea unui sentiment de onestitate și legătură cu slujbele lor. Construind experiența interconectivă într-un loc de muncă, oamenii vor fi mai productivi și vor avea o satisfacție mai mare în munca lor.

Nivelurile de depresie au crescut în ultimii ani, iar produsele farmaceutice nu au avut un mare succes în eliminarea problemei. O formă specifică de rugăciune despre care se spune că are un efect de vindecare asupra simptomelor depresive este rugăciunea meditativă / centrată. Procesul utilizat în tratamentul acestui studiu se numește Terapia cognitivă bazată pe atenție , care a fost dezvoltată de Dr. Zindel Segal.

Scăderea tensiunii arteriale și a nivelurilor hipertensive a fost demonstrată ca un beneficiu pentru spiritualitate. Un studiu privind efectele terapiei psihofiziologice tranzacționale a arătat un impact semnificativ asupra pacienților care au participat. Cu o pregătire adecvată, asistentele medicale pot ajuta pacienții să-și scadă tensiunea arterială, găsind „pace interioară”.

Acest concept spiritual se găsește prin vorbirea intenționată și specific conexiunea religioasă / spirituală în interacțiunea pacientului.

Spiritualitate și reducerea stresului – Dr. Emma Seppala

Dr. Emma Seppala, directorul științific al Centrului pentru Compasiune și Altruism al Universității Stanford și autorul „ The Happiness Track ”, explică mecanismele care pot duce la aceste rezultate.

Potrivit cercetărilor doctorului Seppala, oamenii spirituali se angajează în practici cunoscute pentru a reduce nivelurile de stres . De exemplu, oamenii spirituali sunt mai predispuși la:

>Oferirea voluntariatului sau donații pentru săraci; Potrivit cercetărilor, serviciile comunitare regulate pot servi drept tampon împotriva efectelor stresului, ducând astfel la o viață mai lungă;

>Meditează pentru a face față stresului; 42% dintre persoanele spirituale meditează atunci când sunt stresați, mai degrabă decât mănâncă în exces sau se complac în comportamente nesănătoase. Meditația are tot felul de beneficii – de la îmbunătățirea sănătății, fericirii și concentrării până la scăderea durerii și depresiei;

>Trăiește cu o comunitate încorporată . După hrană și adăpost, conexiunea socială este cel mai mare predictor al sănătății, fericirii autentice și longevității. Este mai probabil ca persoanele religioase să petreacă timp cu familia și să simtă un puternic sentiment de apartenență la o comunitate de oameni cu aceeași idee;

>Se întorc la rugăciune. Cercetările sugerează că rugăciunea îi ajută pe oameni să găsească confort, ajutându-i să facă față emoțiilor dificile, încurajează iertarea și duce la relații mai sănătoase;
Desigur, aceste descoperiri ar putea fi, de asemenea, un placebo – tindem să ne simțim mai bine atunci când credem că ceva ne va face să ne simțim mai bine.

Chiar dacă sunt efecte placebo, poate fi rău să mergi la un curs de yoga, să te prezinți voluntar la un adăpost pentru fără adăpost sau să participi la un refugiu tăcut? Beneficiile ar putea fi utile.

Niveluri mai ridicate de rezistență psihologică, emoții pozitive și răspuns imunitar îmbunătățit au fost legate de spiritualitate. Spiritualitatea nu este un subiect simplu pentru studiul experiențial. Cu toate acestea, știind că există o corelație atât de mare cu bunăstarea fizică și psihologică, majoritatea practicienilor ar fi de acord că îmbunătățirea modului în care furnizorii de îngrijiri includ spiritualitatea în practică este justificată.

Începerea propriei practici

Indiferent de fondul religios, începerea unei practici pentru a găsi momente de transcendență este extrem de benefică.

Majoritatea ființelor umane caută sens în viața lor . Formarea conexiunilor în vremuri tulburătoare ușurează stresul, simptomele depresive și crește răspunsul imun.

Există un ghid aproximativ despre cum să începeți.

Începeți mic și faceți noi obiceiuri ușoare . Nu este nevoie să adopți pe deplin un set de credințe peste noapte. A deveni mai spiritual poate fi la fel de simplu ca a rămâne tăcut timp de 5-10 minute pe zi într-un mediu liniștit și liniștitor .

Angajează-te . Iubește-te suficient pentru a încerca să găsești zilnic momente de emoții transcendente. Prin speranță sporită, bunătate, compasiune de sine, recunoștință și temere, oricine poate începe să fie mai spiritual imediat. Este nevoie doar de o singură decizie de a schimba perspectiva.

Practică. Găsirea momentelor de transcendență pentru a înlocui momentele de frustrare nu se va întâmpla prin fluturarea unei baghete magice. Ființele umane trebuie să exerseze atenția atentă asupra gândurilor, emoțiilor și comportamentului lor pentru a găsi experiențe în spiritualitate.

Studiu. Explorează experiențele de spiritualitate ale altora, fie prin religie, fie prin călătorii personale. Găsiți ceva care vi se pare relativibil. Puneți întrebări și fiți curioși despre oamenii care au cultivat acest frumos mod de a fi în lume.

Elaborați un stil explicativ optimist . Deși devin curioși și începi să pui mai multe întrebări, încetinind modul în care vorbești și explorând conținutul personal, credințele puternice îți pot deschide mintea către mai multe posibilități.

Alege dragostea și respectul .

Cu fiecare interacțiune, conduceți cu un mod iubitor și bun de a fi. Chiar și atunci când aveți de-a face cu interacțiuni incomode, rămânerea calmă și într-o mentalitate iubitoare poate descrește situația. Vă puteți imagina pe Dalai Lama țipând la cineva? El interacționează cu sceptici și oameni extrem de inteligenți care ar putea căuta să-și amenințe modul de a fi în lume, totuși apare de fiecare dată cu dragoste. El își respectă interacțiunile ca oportunități de a învăța din perspective alternative.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: