Copii fiind cu siguranta am auzit vesnica replica a parintilor cum ca ”trebuie sa ne culcam devreme”.

Cu siguranta obiceiurile s-au schimbat odata cu trecerea timpului, iar astazi auzim replici, uneori si mofturi, daca le cerem copiilor nostri sa se bage in pat mai devreme de ora 9.

Copiii chiar trebuie sa se culce mai devreme. Nu trebuie sa le gasim scuze si nici sa le permitem sa ne joace feste! Cresterea este o etapa importanta din viata copiilor, iar pentru o crestere sanatoasa si armonioasa, copiii au nevoie de somn. Hormonii de crestere se dezvolta si se rasfrang asupra organismului in stadiul patru al somnului. Acest stadiu incepe inainte de ora 12 seara, iar daca copilasii nostri nu dorm pana atunci, timpul pentru productia hormonilor de crestere scade, iar acest lucru afecteaza cresterea copilului.

Pe de alta parte, studiile arata ca copiii care au parte de un somn suficient ca timp, sunt mai productivi, mai concentrati si au o capacitate mai mare de concentrare si de colectare a informatiilor de la scoala.

Ca parinti avem dezvoltate propriile obiceiuri inainte de culcare, astfel si copiii imprumuta anumite obiceiuri, dar acest lucru nu este bun, deoarece copiii trebuie sa aibe propriile lor obiceiuri, iar culcarea devreme trebuie sa devina pentru copii un stil de viata. Ca adulti inainte de culcare ne relaxam la televizor trantiti pe canapea sau in fata calculatorului, pentru ca corpul nostru ne permite, dar nu trebuie sa se intample acelasi lucru cu copiii.

somnul important pentru copii

Cum putem face ca programul de somn al copiilor sa nu devina un chin pentru ei?

  • Pentru ca somnul copilului sa nu vina cu forta, care va duce cel mai probabil la plansete si crize din partea lui, trebuie sa schimbati in primul rand, conceptia somnului in familie. Daca iti pui copilul la somn dar tu te plimbi prin casa, sau te uiti la televizor, sau indiferent de ce activitati te preocupi, cu siguranta acesta nu va adormi. Va incepe sa se joace, sa tipe, sa planga sa faca orice altceva, numai sa doarma nu!
  • O alta solutie pentru a stimula somnul copilului, este sa te obisnuiesti sa ii citesti cate ceva in fiecare seara. Dupa cateva seri cand ii vei spune, -Hai sa iti citeasca mama ceva- copilul va asocia acest lucrul cu bagarea in patuc si pregatirea pentru somn.
  • Un alt factor important in adormirea copilului cat mai repede, este lumina galbena si calda, care ajuta la relaxarea corpului. O veioza sau o lampa cu astfe de lumina, ca este simpla sau creativa, cu desene sau fara, este necesara in camera copilului.
  • Inca o sugestie care sa iti ajute copilul sa se bage la somn, este ca tu ”parintele” sa iti inchizi orice gadget folosesti, inainte de a pune copilul la somn. Faptul ca il trimiti la somn dar tu stai pe calculator, nu este un exemplu tocmai precar si nici o solutie de a-ti obisnui copilul sa doarma, din contra, acesta va prelua din obiceiurile tale.
  • Si nu uita de execitii ce il pot obosi. Dupa cina este bine sa faca ceva efort inainte de a se baga la somn, de exemplu un tur cu bicileta sau sa bata mingea timp de cateva minute, il va ajuta sa adorma mult mai repede.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: