Parfumul este intim: fiecare notă este amestecată cu atenție, iar stratificarea parfumului este elaborată în mod complex.
Ar trebui să fie izbitor; fiecare nas ridicându-se diferit pe baza feromonilor și a chimiei corpului.
Parfumul a fost un ritual de frumusețe de mii de ani și a devenit un element de bază zilnic pentru mulți.
Statistica a raportat că numai în 2021, parfumul a strâns venituri de peste 7,9 milioane de dolari , un indicator clar al puterii parfumului.
Cu toate acestea, având în vedere numărul mare de parfumuri disponibile, se pare că toți gravităm spre aceleași arome.
Înseamnă că toți mirosim la fel? Parfumul suferă de un paradox al popularității? În continuare, experții analizează cum să faci un parfum să iasă în evidență. Asta față de restul parfumurilor și mirosurile unice pe care să-ți ai ochii.
Putem mirosi toți la fel?
Dacă ne-am aduna câțiva prieteni și i-am întreba despre parfumurile lor preferate, probabil că ar cânta laudele aceleiași game de parfumuri.
Multe parfumuri au devenit clasice de cult, de la iconicul Chanel No.5 la parfumuri mai recente, cum ar fi Mojave Ghost de la Byredo .
Dacă parfumul promovează intimitatea, iar intimitatea stârnește individualitatea, de ce mirosim toți la fel? Și, este chiar posibil?
„Toți putem mirosi în mod similar, dar nu exact la fel, deoarece tipul nostru de piele, echilibrul pH-ului, hormonii și mirosurile sunt toate diferite”, explică parfumierii.
„Cu toții asociem oamenii cu mirosul lor natural, cu produsele pe care le folosesc și cu parfumul lor dacă poartă unul. Combinația dintre toate aceste lucruri împreună formează parfumul lor.”
Dacă vrei ca un parfum să iasă în evidență pe piele, depinde de modul în care este formulat și stratificat parfumul.
Formularea parfumului este diferită pentru fiecare parfumier. „Forțele motrice ale umplerii golurilor industriale și a nevoilor consumatorilor sunt în mare măsură motivante”, spun parfumierii. „Cu toții căutăm să creăm ceva frumos care nu a mai fost niciodată acolo”.
Acestea funcționează având în vedere durabilitatea și intensitatea parfumului în timpul formulării. „Procesul nostru implică suspendarea uleiului parfumat în apă pentru a îmbunătăți senzația olfactivă și pentru a păstra sensibilitatea la miros”. „Această abordare conștientă a creării parfumurilor este cea care leagă parfumul nostru de pământ și natură.”
Pentru alții, formularea se bazează pe experiențe. „Am tendința de a amesteca parfumuri pe baza experiențelor și cred că, făcând acest lucru, devine mai personal și mai degrabă unic”. „Trebuie să ai o idee despre ce se întâmplă în industrie, dar mi se pare util să nu te concentrezi prea mult pe asta. Partea distractivă este să aprovizionezi și să descoperi ingrediente cu care nu ești familiarizat și să le explorezi în moduri diferite.”
Pentru casa de parfumuri de patrimoniu Diptyque , directorul de comunicare, Olivia Grimaux, spune că formularea nu a fost niciodată condusă de piață sau de modă, ci s-a concentrat în schimb pe trezirea imaginației. „[Parfumurile] există doar din dorința de a împărtăși emoții și/sau de a iniția o poveste”, spune ea. „Anii trec, iar spiritul nostru rămâne același: inventiv, liber, uimit și colaborativ. Suntem aici pentru a aduce feeric și inspirație. Chiar dacă mirosurile noastre par simple, sunt o reinventare sofisticată a naturii, care provine din aceasta. dorința de a face ceva frumos și poetic”.
Găsirea inspirației unice pentru ingrediente
Aatât de mulți dintre noi suntem atrași de note similare, cum ar fi vanilie pudrată, lemnoasă, cald-condimentată și dulce. Este răcoritor când nasul nostru întâlnește un miros neașteptat.
Din perspectiva unui parfumier, acesta este ceea ce face ca un parfum să iasă în evidență de restul.
Pentru fondatorul Nue Co., Jules Miller , combinarea acestor familii de parfumuri permite individualitatea. „Combinarea notelor poate fi legată de un impact special asupra stării cognitive”, explică Miller. „ Mind Energy , în special, este un parfum strălucitor, proaspăt și plin de gust, care a devenit preferatul meu pentru momentele lente, cum ar fi după zboruri pe distanțe lungi sau după-amiezi petrecute lucrând de acasă, datorită abilităților sale de trezire asupra creierului.”
În mod similar, lui Lie îi place să combine un hibrid neobișnuit de note lemnoase și proaspete în aromele Maison Sybarite. Pentru Malin, apelarea la ingrediente nepopulare aprinde un răspuns frumos personalizat în parfum. „Moscul este unic și are adesea o conotație negativă”, spune el. „După părerea mea, este un remarcabil și adaugă atât de senzualitate și sexy chimiei corpului cuiva și aproape oricărui alt fel de parfum. Multe note de bază sau note purtătoare fac același lucru, dar este posibil să nu fie populare singure.”
Stratificarea parfumului
Parfumul își poate găsi individualitatea și prin stratificare. Mai jos, găsiți câteva sfaturi importante de reținut.
- Începeți prin a stratifica mirosurile care există în cadrul aceleiași familii. Pentru Njie, „lemnos, aromat și vanilia funcționează bine împreună”.
- Dacă optați pentru un parfum vibrant și fructat, puneți un strat de mosc sintetizat dedesubt, „Este moale, cu un puf uscat și cald, care este suficient de subtil pentru a trăi în fundal”, împărtășește Malin. De asemenea, accentuează parfumul stratificat deasupra.
- Pentru longevitate pe corp, masați o cremă de corp sau un ulei cu parfum similar înainte de a pulveriza parfumul. Va spori parfumul și va persista mai mult timp pe corp.
- Pulverizați mai întâi cel mai puternic parfum pentru a pune bazele și urmați cu parfumuri mai ușoare. Acest lucru va permite mirosurilor să se amestece fără ca unul să-l copleșească pe celălalt.
- Aplicați straturile de parfum în punctele de presiune de-a lungul corpului – în interiorul încheieturilor, în spatele urechilor și genunchilor și de-a lungul pieptului.
Gânduri finale
Putem concluziona că, indiferent câți oameni din jurul nostru poartă același miros, nu riscăm să mirosim exact la fel. Și chiar dacă mirosim la fel, individualitatea unui parfum iese la iveală prin experiențele noastre personale și prin memoria legată de parfum.
Din notele pe care le folosim și familiile de parfumuri combinate, nu există două parfumuri identice. Și atunci când este stratificat, dezvăluie un alt nivel de miros care îl scapă de paradoxul popularității.