Beneficiile consumului de castraveti

Desi se crede ca este o leguma, castravetele este de fapt un fruct.

Este bogat in substante nutritive benefice, precum si anumiti compusi vegetali si antioxidanti care pot ajuta la tratarea si chiar prevenirea unor afectiuni.

De asemenea, castravetii au un continut scazut de calorii si contin o cantitate semnificativa de apa si fibre solubile, ceea ce ii face ideali pentru promovarea hidratarii si ajuta la pierderea in greutate.

Va prezentam in continuare cateva beneficii de top ale consumului de castraveti pentru sanatate.

Bogat in nutrienti

Castravetii au un continut scazut de calorii, dar bogat in multe vitamine si minerale importante.

Un castravete crud, necuratat, de 300 de grame, contine urmatoarele:

  • Calorii: 45
  • Grasime totala: 0 grame
  • Carbohidrati: 11 grame
  • Proteine: 2 grame
  • Fibre: 2 grame
  • Vitamina C: 14% din DZR*
  • Vitamina K: 62% din DZR
  • Magneziu: 10% din DZR
  • Potasiu: 13% din DZR
  • Mangan: 12% din DZR

* DZR = Doza zilnica recomandata

Dimensiunea tipica de servire este de aproximativ o treime din castravete, deci consumul unei portii standard ar oferi aproximativ o treime din nutrientii de mai sus.

In plus, castravetii au un continut ridicat de apa. De fapt, castravetii sunt compusi din aproximativ 96% apa.

Pentru a maximiza continutul lor de nutrienti, castravetii ar trebui consumati fara curatarea cojii. Curatarea acestora reduce cantitatea de fibre, precum si a anumitor vitamine si minerale.

Contine antioxidanti

Antioxidantii sunt molecule care blocheaza oxidarea, o reactie chimica care formeaza atomi foarte reactivi cu electroni nepereche cunoscuti sub numele de radicali liberi.

Acumularea acestor radicali liberi daunatori poate duce la mai multe tipuri de boli cronice.

De fapt, stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi a fost asociat cu cancerul si bolile cardiace, pulmonare si autoimune.

Fructele si legumele, inclusiv castravetii, sunt bogate in special in antioxidanti benefici care pot reduce riscul acestor afectiuni.

Favorizeaza hidratarea

Apa este cruciala pentru functionarea corpului tau, jucand numeroase roluri importante.

Este implicata in procese precum reglarea temperaturii, transportul nutrientilor, prevenirea constipatiei si eliminarea bacteriilor din organism.

O hidratare adecvata poate afecta orice, de la performanta fizica la metabolism.

In timp ce va satisfaceti majoritatea necesitatilor de lichide prin consum de apa sau alte lichide, unii oameni pot obtine pana la 40% din aportul total de apa din alimente.

Fructele si legumele, in special, pot fi o sursa buna de apa in dieta ta.

Deoarece castravetii sunt compusi din aproximativ 96% apa, acestia sunt deosebit de eficienti in promovarea hidratarii si va pot ajuta sa va satisfaceti nevoile zilnice de lichide.

Poate ajuta la scaderea in greutate

Castravetii va pot ajuta sa pierdeti in greutate in cateva moduri diferite.

In primul rand, au putine calorii.

Fiecare portie de castravete (106 grame) contine doar 16 calorii, in timp ce un castravete intreg de 300 de grame contine doar 45 calorii.

Acest lucru inseamna ca oricati castraveti ai manca, corpul tau nu va asimila calorii suplimentare care duc la cresterea in greutate.

Castravetii pot adauga prospetime si aroma salatelor, sandvisurilor si garniturilor si pot fi, de asemenea, folositi ca inlocuitor pentru alternativele cu continut ridicat de calorii.

In plus, continutul bogat de apa al castravetilor ar putea ajuta si la scaderea in greutate.

In urma unei analize facute pe 3628 persoane, s-a ajuns la rezultatul ca in urma consumului de alimente cu continut ridicat de apa si continut caloric scazut, majoritatea persoanelor au avut o scadere semnificativa a greutatii corporale.

Poate reduce zaharul din sange

Mai multe studii efectuate pe animale si eprubete au descoperit ca castravetii pot ajuta la reducerea nivelului de zahar din sange si la prevenirea unor complicatii ale diabetului.

Un studiu efectuat pe animale a examinat efectele diferitor plante asupra zaharului din sange. S-a demonstrat ca castravetii reduc si controleaza in mod eficient nivelului zaharului din sange.

Cu toate acestea, dovezile actuale sunt limitate la studii pe eprubete si animale. Sunt necesare cercetari suplimentare pentru a determina modul in care castravetii pot afecta zaharul din sange la oameni.

Poate promova regularitatea

Consumul de castraveti poate ajuta la sustinerea miscarilor regulate ale intestinului.

Deshidratarea este un factor major de risc pentru constipatie, deoarece va poate modifica echilibrul apei si poate face dificila eliminarea scaunului.

Castravetii au un continut ridicat de apa si favorizeaza hidratarea. A ramane hidratat poate imbunatati consistenta scaunului, poate preveni constipatia si poate ajuta la mentinerea regularitatii.

Mai mult, castravetii contin fibre care ajuta la reglarea miscarilor intestinului.

In special pectina, tipul de fibre solubile gasite in castraveti, poate contribui la cresterea frecventei miscarii intestinului.

Usor de adaugat in dieta ta

Usori, cu o aroma distincta clara si racoritoare, castravetii sunt in mod obisnuit savurati proaspeti sau murati, adaugati in salate sau sandvisuri.

Castravetii sunt, de asemenea, adesea consumati cruzi, ca o gustare cu continut scazut de calorii, sau pot fi consumati cu ulei de masline, sare sau sos de salata pentru a adauga ceva mai multa aroma.

Cu doar un pic de creativitate, castravetii pot fi savurati in multe feluri.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: