Se intampla ca la un moment dat sa nu mai avem timp sa realizam ceea ce ne-am propus peste zi. Dar, exista anumite tehnici pe care le putem incerca si care ne pot ajuta sa sporim productivitatea lucrurilor.

1. Decide ce este mai important pentru ca peste 5 ani, 80% din lucrurile pe care le faci azi, se transforma in ”nimic”. Sunt lucruri de mantuiala, treburi fara rost care nu ne aduc nici un beneficiu.

2. Dormi, mananca si fa exercitii, te ajuta sa te mentii pe picioare si iti sporeste de 3 ori energia, te ajuta sa te concentrezi si te motiveaza.

3. Regula de 2 minute: daca ai de facut ceva, de exemplu sa trimiti un email sau sa faci treburi casnice ce nu iti iau mult timp, fa-le acum. Daca le planifici pe mai tarziu, aduti aminte ca atunci iti vor lua 5 minute in plus.

4. Regula de 5 minute: cel mai mare remediu impotriva amanarii este de a-ti stabili obiectivul pentru a termina o sarcina infricosatoare, in doar 5 minute. Vei afla ca de cele mai multe ori se continua cu mult peste cele 5 minute, daca veti induce o stare de flux.

5. Lantul de productivitate Seinfeld: daca vrei sa fii bun in ceea ce faci, fa-o in fiecare zi incluzand chiar si Craciunul, Pastele sau in oricare alta zi, fara exceptii.

6. Micile obiceiuri: daca va incadrati in cele 5 minute, va vor ajuta sa va creati cele mai bune si rapide obiceiuri.

7. O minte plina de prostii. Scoate-ti toate prostiile din cap, chiar daca esti geniu. Scriele intr-un carnetel, fati o lista todo, fa cu totul altceva decat sa iti ocupi mintea cu lucruri nesemnificative.

8. Cat mai putine instrumente. Daca testezi lista todo nu trebuie sa iti descarci nu stiu ce aplicatii sofisticate, un creion si o bucata de hartie sunt suficiente.

9. Rutina bate instrumentele. Ai nevoie de disciplina ceea ce include doua lucruri, iti planifici ziua de dimineata si iti scrii o lista scurta de todo pe intreaga zi.

10. Timpul acordat unui lucru sau unei sarcini. Cand ai o sarcina de indeplinit, timp de 30 de minute fii concentrat intr-acolo, fara telefon, fara measaje, facebook sau alte ocupatii.

11. Foloseste castile. Nu trebuie sa asculti muzica, dar ii va descuraja pe cei din jurul tau se te deranjeze.

12. Nu sta toata ziua pe telefon: Iti poti citi mesajele de trei ori pe zi, pentru a nu-ti disturba sarcinile ce le ai de facut in ziua in curs.

13. Acelasi lucru poti face si cu apelurile ce le primesti. Nu poti fi de fiecare data disponibil. Iti poti tine telefonul pe silent.

14. Grupeaza micile tasks-uri precut mesajele, apelurile si facebook-ul.

15. Cele trei task-uri importante: trebuie- ar trebuie- as putea: incepe dimineata cu cele mai importante lucruri

16. Vointa este limitata. Nu te gandi ca vointa te va ajuta cand dai de necazuri. Deciziile importante le poti lua dimineata, poti pune in balanta si ”deciziile posibile”.

17. Cel mai puternic lucru: Intreaba-te intotdeauna care este cel mai puternic lucru pe care il poti face chiar acum, apoi aplica nr 4.

18. Nu incerca sa lustruiesti lucrurile prea mult, praful se pune la loc imediat ce lao sters.

19. Stresul nu face decat rau: te potirecompensa

20. Amana: Creierul tau are nevoie de odihna, uneori iti poti pune un episod din serialul preferat.

21. Sterge, Spune nu, Ignora: Poate multe persoane te vor uri pentru acest lucru, dar vei avea timp pentru lucruri relevante. Crezi ca peste 20 de ani vei regreta ca nu ajuti intotdeauna pe cei care au nevoie de tine, care iti vor multumi superficial?

22. Incompetenta falsa. Este foarte diplomatic sa aplici aceasta regula.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: