Pentru a avea succes în prestarea unor servicii şi mai ales într-un salon de înfrumuseţare va trebui să ţinem cont de câteva reguli de comportament bine definite şi anume:

– respectaţi cu stricteţe programul de lucru
– pe parcursul orelor de program se va păstra o atitudine binevoitoare faţă de client.
– acordaţi clientului tot timpul atenţie şi consideraţie indiferent de vârstă, statut social, sex
– nu contraziceţi clientul, nu-l apostrofaţi, nu-i faceţi educaţie, nu-l supăraţi, nu-i comentaţi dorinţele şi hotărârile
– nu purtaţi cu clientul discuţii care fac referire la viaţa dvs. personală, sau discuţii intime referitoare la viaţa personală a clientului
– nu-i comentaţi veniturile
– nu-i faceţi cunoscute veniturile (salariul) dvs. Acesta este confidenţial şi destăinuirea lui faţă de o persoană străină de firmă poate duce la destituirea dvs.
– preluaţi întotdeauna clientul de la intrare cu o formulă de genul “bună ziua, cu ce vă putem fi de folos” şi îl conduceţi la plecare pînă la uşă cu o urare de gen “vă doresc o zi bună în continuare”
– controlaţi-vă în permanenţă ţinuta pe parcursul orelor de program
– refaceţi-vă machiajul, coafura, etc
– nu lăsaţi clientul să aştepte şi încercaţi să lucraţi pe baza unei programări
– cereţi-vă scuze pentru fiecare neplăcere pricinuită, asigurându-l că nu se va mai repeta
– curăţaţi-vă masa de manichiură şi ustensilele după fiecare client, înaintea de preluarea unuia nou
– nu mâncaţi, nu fumaţi, nu beţi în prezenţa clientului
– evitaţi să discutaţi cu altă persoană în prezenţa unui client existent deja la masa dvs. nu purtaţi discuţii telefonice atunci când aveţi un client la masă. Persoana care răspunde la telefon este obligată să preia mesajele şi să vi le transmită
– încercaţi să purtaţi cu clientul o discuţie inteligentă, evitaţi răspunsurile monosilabice, nu ridicaţi niciodată tonul
– încercaţi să explicaţi clientului operaţiunile pe care le efectuaţi pe parcursul şederii sale în salon. Va căpăta încredere în dvs. şi veţi fi catalogată drept o profesionistă.
– acordaţi clientului sfatul dvs. profesional faţă de operaţiunile pe care le veţi executa lăsându-i totuşi decizia.
– oferiţi cu lux de amănunte informaţii pertinente despre produsele care se vând în cadrul salonului (toate saloanele de frumuseţe practică acest sistem de vânzare a diferitelor produse de frumuseţe în cadrul salonului), cu atât mai mult în situaţia în care salonul unde lucraţi este patronat de o firmă producătoare de asemenea bunuri. Prin fişa postului sunteţi obligată să cunoaşteţi foarte bine produsele firmei şi să le faceţi o reclamă pozitivă în cunoştinţă de cauză, eventual prin comparaţie cu alte produse.
– nu faceţi comentarii care privesc patronii firmei, conducerea firmei, nu vă comentaţi sau bârfiţi clienţii sau colegii. Prin acest mod de comportament veţi fi catalogată drept o persoană neloială firmei, necinstită şi lipsită de încredere, ceea ce poate atrage după sine acordarea unui respect redus al clientului faţă de dvs. şi poate duce chiar la pierderea locului de muncă.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: