Ananasul iubeste soarele puternic si temperaturile tropicale. Pe langa gustul delicios, ananasul stimuleaza arderile de grasime si este recomandat in numeroase diete. In cazul in care doriti sa slabiti, este bine de stiut ca acest fruct ajuta foarte mult.

ananas

Scadere rapida in greutate

Datorita efectului detoxifiant si al continutului redus de calorii, ananasul este ideal in diete si nu numai. Dietele cu ananas nu ar trebui sa fie mai lungi de 1-2 zile, pentru a evita o alimentatie monotona, dar si pentru ca ananasul nu contine toti nutrientii esentiali, cum ar fi proteine, grasimi, minerale precum iod si zinc. Dieta cu ananas permite o scadere rapida in greutate, avand un continut mare de apa.

Sursa de vitamine, minerale si enzime

Ananasul contine o cantitate considerabila de vitamine precum A, B si C, si enzime. Este bogat in bromelina, amilaza, perodixaza si invertaza. La acestea se adauga numeroase minerale si microelemente. Enzimele din ananas stimuleaza digestia proteinelor si arderea grasimilor. Chiar daca ananasul contine intre 7 si 15% fructoza, aceasta este transformata imediat in glucoza in organism si poate fi valorificata. 100 grame de ananas contin aproximativ 55 de calorii.

Digestie sanatoasa si detoxifiere

Prin continutul bogat de bromelaina, ananasul este recunoscut pentru efectele benefice asupra digestiei. De asemenea, poate fi consumat in curele de detoxifiere. In acest sens puteti consuma 1-2 kg de ananas proaspat pe zi intreg sau sub forma de suc. Daca vi se pare prea monoton adaugati kiwi sau/si papaya.

Cum alegem ananasul bun pentru consum?

Dupa recoltare, ananasul trece printr-un proces ulterior de coacere. Astfel, in supermarketuri exista diferente calitative majore in ceea ce priveste ananasul, in functie de modalitatea de transport. Ananasul transportat aerian este cules la punctul de coacere si are un gust mai aromat, mai proaspat. Ananasul transportat maritim este cules cu mult inainte de punctul de coacere, astfel dezvolta un gust usor acru in timpul transportului pe vas.

Indiferent de sursa, ananasul trebuie ales in functie de miros si de aspectul frunzelor. Daca acestea se desprind cu usurinta, ananasul este copt si poate fi consumat. Frunzele trebuie sa fie de un verde inchis, iar fructul trebuie sa fie galben, chiar portocaliu. Sursa: Revista Alphega

Etichete: ananas | consum | dieta | fruct | sanatate |
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: